Uncathegorized

Cum sa atragi clienti noi si sa ii fidelizezi?

Fie ca faceti parte dintr-o companie mica sau mare, clientul este cel care va da cele mai mari batai de cap, nu produsele pe care le vinzi. Cea mai mare provocare este sa cauti piata care este pregatita sa cumpere produsul tau si daca nu e pregatita, atunci sa o pregatesti tu!

Mereu vei avea nevoie de acel ceva in plus care sa determine clientii sa cumpere de la tine si nu de la concurenta. Informarea si educarea clientilor tai trebuie sa fie datoria ta ca brand.

LOC SI TIMP

Stabileste locul si timpul in care vei interactiona cu posibilii clienti, ca sa ai terenul pregatit si sa te poti prezenta in fata lui cu ceea ce are nevoie. Aici intervine si conceptul “Zero Moment of Truth” ZMOT, acel moment in care clientul isi da seama ca are nevoie de acel produs/serviciu in viata lui. Determina care sunt aceste momente in relatia client/produs si atunci ii vei putea oferi instant ceea ce are nevoie.
Brandul tau va fi in acest moment mai aproape de clientul sau.

COMUNICAREA

Comunicarea si interactiunea este cheia relatiilor interumane. Ne percepem intre noi vizual si acustic, ceea ce a determinat companiile sa isi bazeze brandingul pe aceste simturi, insa reevaluand aceste dimensiuni, se cere includerea mai multor simturi atunci cand promovam un brand/un produs.

Este aparent dificil pentru specialistii in publicitate să comunice mesaje despre brand, care presupun percepții tactile sau olfactive, insa avand “ustensile” in plus care sa ajute consumatorul sa decida, este de-a dreptul un plus pentru companie.

Odata ce ai stabilit locul si momentul unde consumatorul se intalneste cu brandul tau, pune accent si pe modul cum comunici cu el. Perceptia clientilor pentru brandul tau poate fi determinata de exemplu de obiecte promotionale care intregesc imaginea asupra marcii si cresc loialitatea clientilor. Indiferent de valoarea obiectului promotional, el va fi perceput pozitiv si va fi apreciat de client.

Implicarea brandului in comunitate, fara a acorda atentie directa clientilor este o modalitate prin care construiesti increderea consumatorului in brandul tau, in produsul tau. Asadar, fidelizarea sau atragerea clientilor tai nu sta doar in vouchere sau promotii ci si in construirea acestei relatii sanatoase, de incredere si apreciere care va avea efecte sigure pe termen lung.

 

Sursa foto: shipearly.com

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.