Uncathegorized

De ce relațiile publice sunt importante într-o afacere modernă

Publicitatea , prin natura sa, include o comunicare în masă, o comunicare față de grupuri de interes. Relațiile publice sunt importante într-o afacere modernă.

Relațiile publice sunt personale. Însă ce înseamnă, cum funcționează?

Atunci când vorbim de relații publice sau PR (Public Relations) ne gândim la încredere, la credibilitate. Credibilitatea unei organizații, a unui brand se construiește pas cu pas și funcționează prin interemediari care comunică unui anumit public. Lipsa de încredere într-o organizație poate întoarce o mulțime de clienți și cumpărători. De asemenea, ați putea să pierdeți ocaziile de afaceri și nici să nu realizați asta, datorită unei imagini defectuoase sau inexistente pe piață a companiei tale.

Cu o publicitate bine gândită și plătită poți afla într-adevăr impactul publicului asupra afacerii și produselor tale. Relațiile publice însă sunt mai puțin previzibile datorită faptului că trebuie să-i atragi pe intermediari să înțeleagă punctele importante ale brandului care să fie transpuse corect în mesajele sale. Fiecare afacere are un mesaj de brand unic. Oamenii adoră branduri care au o poveste convingătoare așa că asigurați-vă că vă purtați sincer și din toată inima în fiecare proces pe care îl faceți, deoarece este ceea ce îi face pe oameni să își amintească de experiența avută cu brandul Dvs.
Clienții iubesc brandurile prietenoase și implicate în comunitate, așadar prin menținerea unei prezențe constante în proiectele locale veți crea o legătură puternică cu publicul.

Concentrarea pe campanii de PR pozitive are potențialul de a schimba treptat opinia publică despre o organizație sau de a crește gradul de conștientizare a muncii bune pe care o face o companie și a modului în care îi ajută pe clienți, pe parteneri dar și comunitatea.

Activitățile de relații publice nu sunt publicitatea gratuită, ele sunt un efort intensiv consumator de timp și de efort, dar care îmbunătățește potențialul de afaceri, vânzările și profiturile.
O mai bună reputație a afacerii prin intermediul unei game largi de activități PR face mai mult probabil ca mai mulți cumpărători și clienți să își dorească să cumpere produsele sau serviciile dvs. Aceasta înseamnă un proces de evaluare “a ceea ce este vrednic de știri” cu privire la afacerea Dvs., de aceea este vital să creați campanii și mesaje de marketing care promovează organizația dvs. în cel mai bun mod posibil, deoarece acestea îi vor atrage pe oameni să vă contacteze sau să cumpere de la Dvs.

De exemplu, comunicatele de presă, site-urile de socializare și site-urile web care publică conținutul dvs. de publicitate sunt văzute de un număr mare de persoane, iar motoarele de căutare arată favorabil și pe acest tip de conținut, ceea ce înseamnă că Google și alte motoare de căutare vă pot oferi o mulțime de expunere online.

PR este mai mult decât a scrie un comunicat de presă. În domeniul relațiilor publice de astăzi, profesioniștii folosesc mai mult decât comunicatul de presă tradițional, ei se folosesc cu succes de rețelele sociale pentru a-și transmite mesajul publicului. Social media schimbă industria relațiilor publice, deoarece permite companiilor să comunice cu o comunitate mai largă. În loc să trimiteți un mesaj doar publicului dvs. local, întreprinderile pot comunica acum la nivel global. Pe măsură ce domeniul de aplicare al relațiilor publice crește, profesioniștii trebuie să se adapteze și să profite de noi căi de comunicare cu publicul. Vital aici este ca omul tău de PR sau marketing să cunoască toate tool-urile oferite de canalele de social media și să le folosească la maxim în interesul companiei.

Exemple de campanii PR prin care comunicați eficient și sincer cu publicul:
Comunicate de presă – o modalitate excelentă de a menține publicul informat despre orice schimbări recente în produsele, serviciile sau acțiunile Dvs. Acestea se transmit online, pe diverse pagini web, site-uri de știri, blog-uri și permit distribuirea rapidă pe motoarele de căutare.
Rețele sociale – odată cu creșterea numărului de utilizatori ai rețelelor sociale, afacerile și-au început activitatea și pe aceste canale, construind încet relații cu clienții existenți și potențiali.
Expoziții, târguri – participarea la o expoziție comercială specifică industriei dvs. este o modalitate excelentă de a crea rețele și de a se întâlni cu oameni influenți. Aveți posibilitatea să creați conexiuni, să generați interes pentru compania dvs. și să vă dezvoltați brandul. Aici intră și târgurile de job-uri, unde vă puteți vine brandul și construi imaginea în fața posibililor noi angajați.
E-mail marketing (newsletter) – acest tip de e-mailuri joacă un rol major în setul de instrumente al experților PR. Se folosește pentru a crea o bază de date cu clienți existenți și potențiali, cărora apoi le trimiți informații pentru a le spune despre produsele noi sau oferte.

Realizarea unei strategii PR este cea mai accesibilă metodă pentru creșterea gradului de cunoaștere a afacerii și poate fi realizată cu costuri mici însă cu efecte mari pe termen lung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.